Idealny brzuch po ciąży? – Sprawdź co możesz zrobić

fizjoterapeuta po ciazy
Odpowiednio dobrana aktywność fizyczna i ćwiczenia oraz rozwiązanie problemów dysfunkcji w obszarze miednicy i brzucha wpływają znacząco na jego wygląd…

Odpowiednio dobrana aktywność fizyczna i ćwiczenia oraz rozwiązanie problemów dysfunkcji w obszarze miednicy i brzucha wpływają znacząco na jego wygląd. Do tego możesz wdrożyć mnóstwo zabiegów domowych i gabinetowych i sprawić, by wyglądał jeszcze lepiej!

Zrobiłam taki swój mały podział zabiegów względem „problemów”.

  • Brzuch wyglądający jak jeszcze w ciąży – jeśli problemem są rozciągnięte przez okres ciąży mięśnie i skóra, to potrzeba czasu i regularności w ćwiczeniach (polecam wizytę u fizjoterapeuty uroginekologicznego)
  • Na cienką, pełną rozstępów lub wyraźnie rozciągniętą skórę sprawdzą się: naprzemienne prysznice ciepły-zimny, peelingi z kawy i suche szczotkowanie a po nim nakładanie balsamów, w których szukamy takich składników jak: kofeina, Teofilina, koenzym A, L-karnityna, rutyna, arnika, nostrzyk, bluszcz, miłorząb japoński. Z zabiegów w gabinecie medycyny estetycznej wg mnie najlepszy obecnie jest Ultraformer III.
  • Na rozstępy sprawdzi się jak wyżej: szczotkowanie i balsamy, zaraz po porodzie też pomaga kinesiotaping, a na duże rozstępy duży kaliber: u dermatologa laser frakcyjny i mezoterapia
  • Na obrzęk! częste zjawisko u młodych mam, szczególnie po cesarskim cięciu oraz u tych które mało śpią. Zadbaj o odpowiednią podaż wody i płynów, szczotkuj się, wykonuj drenaż limfatyczny, polecam leżeć na brzuchu na macie do akupresury, wspaniale sprawdza się odpowiedni kinesiotaping, jeśli jesteś po cesarskim cięciu do koniecznie trzeba mobilizować bliznę, a w gabinecie u kosmetologa zrobisz endermologię z super efektem
  • nawis nad blizną – koniecznie trzeba mobilizować bliznę ! Oczywiście zmniejszenie obrzęku i redukcja tkanki tłuszczowej powinna iść drugim torem, ale tutaj najpierw blizna.
  • nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu – na to nie ma żadnych zabiegów ani żadnych konkretnych ćwiczeń – potrzeba czasu + ujemnego bilansu kalorycznego + ćwiczeń zarówno wielostawowych jak i dobrze dobranych na brzuch, szczególnie w połączeniu z oddechem (po raz kolejny polecam videobook brzuch po ciąży😀)
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podobne