Pośladki uszyte na miarę

Pośladek trzeba ćwiczyć dla zdrowia! Zgrabna pupa jest też ważna, więc dziś zajmijmy się dwoma tematami. Wiesz, że wyróżniamy kilka typów kształtu pośladków?

Pośladek trzeba ćwiczyć dla zdrowia! Zgrabna pupa jest też ważna, więc dziś zajmijmy się dwoma tematami. Wiesz, że wyróżniamy kilka typów kształtu pośladków? Po co ćwiczyć? Mięśnie pośladka to ważne mięśnie stabilizujące tułów, stabilizują miednicę i kość krzyżową, są odpowiedzialne za ruch nóg, są połączone powięziowo z dnem miednicy, więc również wpływają na jego pracę. 🍑kształt pupy może być różny. 

  • 🟧kwadratowa lub prostokątna – trochę tkanki tłuszczowej jest w górnej części pupy, mięśnie są słabe 
  • 🟠okrągła – mięśnie są dość mocne i wyćwiczone – takie pupę ma Jennifer Lopez
  • 🍑odwrócone serce lub gruszka – tkanka tłuszczowa gromadzi się na dole pośladka
  • 🍑odwrócony trójkąt inaczej kształt litery V – zazwyczaj dotyczy starszych kobiet i takich które mało się ruszają
  • 😒🍑 płaska – baaaaardzo często występuje po porodzie. Szereg zmian zachodzących w postawie ciała w ciąży powoduje, że mięśnie pośladkowe są osłabione, rozciągnięte, prawie nie pracują a inne mięśnie przejmują ich funkcje. Takie typowe pociążowe płaskodupie.

W ciąży zmienia się postawa ciała i miednica się ustawia w przodopochyleniu, mięśnie pośladków są rozciągnięte przez co słabo pracują. Po ciąży przede wszystkim powinniśmy popracować nad poprawną postawą, czy Twoja miednica nie jest w przodopochyleniu czy tyłopochyleniu? Czy pośladki mają odpowiednie warunki by się aktywować? Po drugie ruszaj się! Nie ma zgrabnej pupy u mało aktywnych osób 🙂

🍑Kwadratowy lub prostokątny kształt pośladka możemy zmienić na krągły jeśli położymy szczególny nacisk na rozbudowę mięśnia pośladkowego wielkiego. 

🍑odwrócone serce zmieni się w okrągłą pupę gdy będziemy ćwiczyć mięsień pośladkowy wielki, średni i mały

🍑 trójkątna pupa wymaga pracy takiej jak przy pośladku płaskim, dodatkowo należy dodać trening tlenowy i dużo ruchu, ponieważ w tej sytuacji w górnej części pośladków znajduje się nadmiar tkanki tłuszczowej a pośladki są słabe

🍑pupa okrągła to marzenie! ten kształt jest idealny i wymaga tylko pracy nad rozbudową mięśni, więc koniecznie musisz ćwiczyć z ciężarem, np. gumami/ hantlami/z dużym obciążeniem na siłowni oraz zadbać o dodatni bilans kaloryczny.

  1. Czy jest możliwe, że pomimo treningu siłowego i dość dużej (odstajacej) pupy jej kształt jest mimo wszystko kwadratowy? Mam rzeczywiście te ‘boczki’ i bryczesy i od zawsze mówię o swoich pośladkach jako kwadratowych, ale ten punkt o ‘słabych mięśniach’ nie wiem czy do końca się u mnie zgadza. 😀

    1. Tak! Oczywiście, że pośladki mogą pozostać kwadratowe, dobrze rozwinięty pośladek ma kształt serca, a pośladki bardzo słabe zazwyczaj mają kształt odwróconego trójkata, są bardzo płaskie lub po prostu nie wykazują siły, różnimy się i wątpliwości warto rozwiewać u fizjo 🙂

  2. Trochę się waham pomiędzy ale raczej mam kwadrat (ehh.. praca siedząca). Czy to jest tak, że po regularnych ćwiczeniach mogę osiągnąć cel jakim są okrągłe pośladki i przerzucić się na tamten zestaw ćwiczeń?

  3. Mam bardzo szerokie biodra, tylek płaski, dziury po bokach, trochę tłuszczu na biodrach. Jestem szczupła i wysoka. Suma sumarum wszystko wygląda makabrycznie. Czy jest szansa, żeby mieć ładny tyłek przy takich warunkach budowy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne